دومين جشنواره بهترينها براي غنچه هاي شهر

دومين جشنواره بهترينها براي غنچه هاي شهر
دومين جشنواره بهترينها براي غنچه هاي شهر

هدف جشنواره :

کمک به شناخت نیازهای کودکان در جهت بهبود وضعیت زندگی آنان

 

هدفهای اجرایی:

1-    توجه به نقش وظایف والدين به‌ويژه مادران صاحب‌ فرزند خردسال

2-    رشد آگاهي عمومي به‌ويژه والدين جوان از فرزندان خردسال خود

3-    شناسايي و تقدير از صاحبان انديشه و تلاشگران در زمينه‌هاي طراحي، نرم‌افزار و توسعه دانش عمومي در حوزه کودکان.

4-    شناسايي و معرفی توليدكنندگان مرتبط با حوزه کودک به ویژه خردسالان.

5-    اطلاع‌رساني از وضعيت و ظرفیت كل توانايي و ظرفيت موجود حوزه کودکان.

6-     جریان سازی در جهت ارتقاء توجه سازمانها، شرکتها و نهادهای دولتی و غیر دولتی حوزه کودک به مباحث مرتبط با این حوزه

1-   برگزاری نشست‌ها و میزگردهای تخصصی

به منظور بررسی چالش‌ها و تنگناهای پیش روی خانواده‌ها و جامعه در موضوع خردسالان و همچنین ارزیابی برنامه‌ها و اقدامات اجرایی صورت گرفته در این خصوص، میزگردهای تخصصی با حضور صاحب‌نظران، کارشناسان و مدیران اجرایی براساس برنامه تدوین شده توسط کمیته علمی جشنواره برگزار خواهد شد.

موضوع میزگرد ها بر اساس نام گذاری روزها ی جشنواره خواهد بود و متناسب با موضوع از همکاری ادارات مرتبط در شهرداری و اساتید و صاحب نظران این حوزه استفاده خواهد شد.

روزهای برگزاری جشنواره هم به این شرح نام گذاری شده‌‌اند:

پنج شنبه

14/7/90

کودک، شهر، حقوق و تکالیف  شهروندی

جمعه

15/7/90

کودک، شهر،‌ حمل‌و‌نقل و ترافیک

شنبه

16/7/90

کودک، شهر، بازی و سرگرمی

یک شنبه

17/7/90

کودک، شهر، فرهنگ و هنر

دوشنبه

18/7/90

کودک، شهر و تربیت اسلامی

سه شنبه

19/7/90

کودک، شهر و اقتصاد خانواده

چهارشنبه

20/7/90

کودک، شهر، بهداشت و سلامتی

پنج شنبه

21/7/90

کودک، شهر، شهرسازی و معماری

 

2-   کارگاه‌ها و مسابقات ویژه والدین

با هدف توانمندسازی والدین، با نظارت کمیته علمی جشنواره چندین کارگاه، کارگاه‌تخصصی طراحی و در ایام برگزاری جشنواره به صورت رایگان برای والدین برپا خواهد شد.

 

3-  کارگاه‌ها و مسابقات برای خردسالان:

در کنار برگزاری کارگاه‌های فرهنگی هنری متنوع برای کودکان، با هدف ایجاد جذابیت برای خردسالان به مشارکت در برگزاری جشنواره، مسابقاتی میان این گروه سنی ترتیب داده می‌شود. اعم از کارگاه های نقاشی، تجسمی، ورزشی و ... که محوریت کلی این کارگاه ها با عنوان شهر دوستدار کودک خواهد بود به طور متوسط در هر روز، 10 کارگاه برای مخاطبین این جشنواره برگزار خواهد شد.

 

 

4- تجلیل از فعالان حوزه کودک و خردسال

 

      تجلیل از پیشکسوتان و فعالان  در حوزه های:

            - تربیت اسلامی

            - فرهنگ وهنر

           - سلامت و بهداشت

           - تلویزیون وسینما

           - شعر و ادبیات

 

 

5-  برنامه های فرهنگی هنری ویژه کودکان

برپایی دو نوبت استیج کودک در روز با حضور هنرمندان و مجریان مطرح حوزه کودک و نوجوان که در مجموع 14 استیج برگزار خواهد شد.

6- بخش نمایشگاهی جشنواره

 

-     برپایی غرفه ویژه غنچه های شهر( گروه سنی تا 4 سال)

 

 

-      نمایشگاه توانمندی‌های واحدهای تابعه شهرداری تهران

در این بخش از نمایشگاه، واحدهای تابعه شهرداری تهران به ارائه فعالیتها، خدمات و  دستاوردهای خود در حوزه کودکان می پردازند. حدود 20 غرفه نمایشگاه با متراژ 700 متر مربع به این موضوع اختصاص یافته است.

 

  نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی

در این بخش از نمایشگاه، سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی حوزه فعالیت‌های کودکان و خردسالان به نمایش دستاوردهایشان در حوزه کودکان و همچنین ارایه خدمات به این گروه سنی می‌پردازند.

 

 

-   نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های تخصصی

در این بخش توانمندی‌ها و تلاش‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های تخصصی حوزه کودکان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

-   نمایشگاه محصولات و خدمات

نمایشگاه به عنوان یکی از اجزای جشنواره، فرصتی برای معرفی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات و عرضه کنندگان محصولات استاندارد مرتبط با کودکان بویژه خردسالان خواهد بود. تولیدکنندگان اسباب بازی،سیسمونی، ناشران کودک و نوجوان، تولیدکنندگان پوشاک ، مواد غذایی، مواد بهداشتی از عمده ترین صنوفی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

 

 

7- انتخاب بهترین محصولات و خدمات

بهترين كتاب‌ها (درباره و براي كودكان)، بهترين اسباب‌بازي‌ها و بازيچه‌ها، بهترين در محيط مجازي (وبلاگ‌ها، وب‌سايت‌ها و...)، بهترين تجهيزات (ظروف، وسايل حركتي نوزاد و ...)، بهترين خوردني‌ها (غذاهاي كودك و...)، بهترين پوشيدني‌ها (لباس، ‌كفش و...) و بهترين مواد و اقلام بهداشتي (مواد شوينده و اقلام سلولزي و...) حوزه‌هایی هستند که هیأت داوری در خصوص آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد و  سپس برند دوستدار غنچه‌های شهر به آنها اعطا خواهد شد.

 

اطلاع رسانی و تبلیغات

          
-      امور گرافیکی و تبلیغات محیطی

- برگزاری کارگاه تصویرسازی پوستر: در این کارگاه 15 تصویرگر حوزه کودک با موضوع شهر دوستدار کودک، زیر نظر آقای بنی‌اسدی به خلق آثار خود پرداختند و نهایتاً تصویر برگزیده به عنوان پوستر مورد استفاده قرار گرفت.

- تولید تیزر: تیرز انیمیشنی با محوریت پوستر در 25 ثانیه تولید شده است.

- بروشور جشنواره

- تولید 8000 تراکت

- طراحی کارتهای دعوت، طرح عرشه و ...

 

 

-    چاپ ویژه‌نامه و كتاب جشنواره

پیرامون محتوا و ظرفيت های جشنواره و مجموعه رويدادهای مرتبط با آن،كتابي جامع مشتمل بر نیازمندیهای کودک و دستاوردهای علمی و عملی جشنواره،به چاپ خواهد رسید. در همین راستا نشریه‌ای نیز به صورت روزانه منتشر خواهد شد.

 

-     راه‌اندازی و به‌روزرسانی سایت اطلاع‌رسانی

تمام اطلاعات در خصوص جشنواره از طریق این سایت به اطلاع مخاطبین خواهد رسید.

www.childrenstehran.com

 

 

برنامه های جنبی:

-برپایی مراسم افتتاحیه در تاریخ 14/7/90 از ساعت 9 الی 11 صبح

-برپایی مراسم اختتامیه در تاریخ 21/7/90 از ساعت 18:30 الی 20:30

- برپایی غرفه ویژه غنچه‌های  شهر( گروه سنی تا 4 سال)

- استقرار رادیو نمایشگاه